- Hydepark: Demo gry tekstowej "Grób pobielany"

Hydepark:

inne

Demo gry tekstowej "Grób pobielany"

Udało mi się wreszcie ulepać jakieś znośne demo mojej pierwszej gry tekstowej wzbogaconej o mechanikę (w końcu się przełamałem). Właściwie, ciężko nazwać to demem, bo nie jest to fragment wykrojony z gotowej całości, tylko jedyny gotowy na obecną chwilę fragment Wink Więc... Beta? Teaser? Nie wiem.

Dlaczego wklejam demo? Ano dlatego, że gra ma być w zamyśle bardzo rozbudowana, więc skończę ją pewnie za dwa lata. Toczy się w tym samym świecie, co moje poprzednie gry: "Wielka Wojna Sukcesyjna" i "Sprawy rodzinne". Tym razem struktura gry jest bardziej otwarta, niż w poprzednich przypadkach. Do tej pory w moich wytworach gracz mógł wybierać co jakiś czas jedną z kilku opcji pozwalających zadecydować o dalszym przebiegu historii. Teraz otrzymuje do dyspozycji całe miasto z wieloma lokacjami, pomiędzy którymi może się poruszać w wybranej przez siebie kolejności i wykonywać wybrane przez siebie zadania. Gracz wciela się w imigranta (do wyboru cztery postacie) przybywającego do Ligi Wolnych Miast. Bohater weźmie udział w rozgrywkach pomiędzy kilkoma frakcjami, a wątek główny będzie wprowadzany stopniowo.

W chwili obecnej dostępne jest tylko kilka lokacji – gwoli informacji, są to te, które oznaczyłem plusem na "Mapie miasta". Ponadto w demie jest włączona opcja pozwalająca graczowi w dowolnej chwili cofnąć się do poprzedniej sceny – możliwe, że wyłączę ją w wersji finalnej (osoby, które zagrają, proszę o wyrażenie zdania w tej kwestii).

Demo zostało sporządzone przy użyciu programu TWINE, w formacie html. Złą stroną tego jest fakt, że nie da się go wydrukować, co może zasmucić paragrafówkowych tradycjonalistów. Ale jest też zdecydowana zaleta – użycie kodowania pozwoliło mi na wprowadzenie wielkiej ilości zmiennych, dzięki czemu wcześniejsze wybory będą miały bardzo duże znaczenie na późniejszym etapie (tzw. "choices & consequences"). Oczywiście, w tradycyjnych paragrafówkach też da się to przeprowadzić, dzięki "informacjom", ale tutaj zmiennych jest naprawdę dużo i praktycznie co chwila gracz musiałby wykonywać polecenia typu "Jeśli Twoja charyzma wynosi 0, przejdź do paragrafu 1, jeśli wynosi 1, przejdź do paragrafu 2, jeśli wynosi 2....", już nie mówiąc o tym, że w wielu paragrafach wplecione są zdania zależne od płci i profesji wybranej na początku postaci.

 

 

Oczywiście, przed opublikowaniem dokonałem testów, ale pomimo moich starań, w tej wersji mogą się pojawić błędy. Po prostu, jest na tyle dużo opcji, że w czasie testów mogłem niektóre pominąć i nie zauważyć bugów z nimi związanych. Bardzo proszę o ich wskazywanie w komentarzach, żebym mógł je poprawić.

W wersji finalnej planuję:

– stworzyć wszystkie lokacje, które obecnie są wpisane na "Mapie miasta" i jeszcze więcej (planuję, żeby gracz mógł odwiedzić co najmniej jedną inną wyspę),

– bardziej rozbudować opcje dostępne w czasie walki – będzie możliwość zdobycia broni dystansowej oraz nauczenia się nowych umiejętności bojowych oraz kooperacji z innymi postaciami,

– stworzyć namiastkę drużyny – już w wersji demo gracz może napotkać kilka postaci, z którymi interakcje są nieco "głębsze" – w wersji finalnej na pewnym etapie bohater będzie mógł pozyskać je do swojej "drużyny" i postaci te będą mu towarzyszyć i pomagać,

– co najmniej jeden bardziej rozbudowany "loch" – cmentarne podziemia zaprezentowane w demie, u labiryntowych weteranów mogą co najwyżej wzbudzić uśmiech pełen politowania.

 

Ponadto, chciałbym choć po części zilustrować grę, choć może być to trudne, bo jeśli posiadam jakikolwiek talent, to z pewnością nie plastyczny.

 

A zatem podaję link do dema i jeszcze bardziej niż zwykle, proszę o komentarze.

http://www.mediafire.com/file/mvqadzwsr6gb3tr/Gr%C3%B3b+pobielany+0.27+.html

Komentarze

obserwuj

Zerknęłam sobie i strasznie łatwo zginąć w tej Twojej grze :) Zaliczyłam już kilka rodzajów śmierci ;)

Też spojrzałem i masz literówkę już w pierwszym zdaniu. xD

 

Legendy mówią, że gdy ludzi pojawili się na tym świecie, starsze rasy traktowały te gładkoskóre, krótko żyjące, słabe istoty z pogardą, niczym zwierzęta.

Wygląda to niezbyt zachęcająco. :p

@ Bellatrix

Ano łatwo ;)

 

@ MrBrightside

No niestety, taka prawda – mam straszne problemy z samodzielnym zauważaniem własnych błędów. Oczywiście, to nie żadna dysleksja, tylko zwyczajne gapiostwo. Uczciwie muszę przyznać, że jestem za głupi, żeby wyeliminować ten problem, dlatego jeśli komuś przeszkadza to w lekturze/graniu, mogę go tylko uczciwie ostrzec, żeby nie marnował swojego czasu  na moje wytwory (w sumie powinienem takie ostrzeżenie umieszczać na wstępie). Ale dzięki za wskazanie tej konkretnej literówki – zawsze to będzie jeden błąd mniej w finalnej wersji.

Heja! Przygotowałeś świetne demo swojej gry, zawiera sporo dobrze sporządzonych opisów oraz kilka dość ciekawych miejsc. Oprócz paru literówek znalazłem tylko jeden błąd, który zwrócił moją uwagę tj.

“-Idziemy, w imię Stwórcy – oznajmia Albert i jako pierwszy wkracza na stopień. Podążacie jego śladem.

Na dole znajdujecie się w wąskim korytarzu. Panuje tu straszny zachód i nie dociera nawet najmniejszy promień słońca. Gdyby nie pochodnia, maszerowalibyście w całkowitym mroku. “

Zachód ?? zamieniłbym raczej na “panuje tu straszna ciemność i nie dociera nawet najmniejszy promień słońca”. Poza tym grając złodziejką kilka razy natknąłem się na rodzaj męski – przeszedłem – a powinno być – przeszłam.  Zwróciłbym również uwagę na szyk przestawny, jest to drobny błąd ale z doświadczenia wiem, że podczas tworzenia autorskich koncepcji można się sparzyć. Teraz to co według mnie jest w grze na plus:

– ładnie i treściwie przedstawione opisy,

– porządnie prowadzony wątek fabularny,

– śmieszne motywy tekstowe podczas przechodzenia podziemi,

Pozdrawiam!

Koniec życia, ale nie miłość

Dziękuję za opinię, oczywiście uwagi uwzględnię w wersji finalnej (która zostanie też poddana korekcie przez osoby trzecie zanim ją opublikuję).

Nowa Fantastyka