Książka

| KOPIUJ

Wojny konsolowe

Fa­scy­nu­ją­ca thril­ler kor­po­ra­cyj­ny o hi­sto­rii kon­flik­tu, który na za­wsze od­mie­nił prze­mysł gier wideo.

W 1990 roku rynek gier wideo na­le­żał do Nin­ten­do. Sega była słab­ną­cą firmą z wiel­ki­mi aspi­ra­cja­mi. Wtedy na scenę wkro­czył Tom Ka­lin­ske – czło­wiek, który o grach nie wie­dział nic, ale miał rzad­ki ta­lent do wy­gry­wa­nia ba­ta­lii ska­za­nych na po­raż­kę. Oto Dawid po­sta­no­wił zmie­rzyć się z Go­lia­tem, a świat za­pło­nął.

Bez­li­to­sne star­cie prze­ro­dzi­ło się w glo­bal­ną wojnę kor­po­ra­cyj­ną pro­wa­dzo­ną na wielu fron­tach: od do­mo­wych sa­lo­nów i szkol­nych pla­ców, przez sale za­rzą­dów, po Kon­gres Sta­nów Zjed­no­czo­nych. Brat wy­stą­pił prze­ciw­ko bratu, dziec­ko bun­to­wa­ło się prze­ciw ro­dzi­co­wi, Mario starł się z So­ni­kiem, Ame­ry­ka po­now­nie wal­czy­ła z Ja­po­nią.

Wojny kon­so­lo­we to opar­ta na ponad dwóch set­kach wy­wia­dów z by­ły­mi pra­cow­ni­ka­mi wstrzą­sa­ją­ca opo­wieść o prze­ło­mie na rynku gier. To także hi­sto­ria o tym, jak skrom­ny, ro­dzin­ny czło­wiek z po­nad­prze­cięt­ną wy­obraź­nią za­in­spi­ro­wał ze­spół stra­ceń­ców do stwo­rze­nia in­te­re­su war­te­go 60 mi­liar­dów do­la­rów.

Dodał do bazy

Nowa Fantastyka